13 ianuarie 2009

Scolile in Romania

Astazi am avut o ora de roaman in care profesoara ne-a spus despre studiul Ministerului Invatamantului printre elevii din BUCURESTI si din jud. Ilfov (ca alte orase si judete nu mai exista...) despre ce materii optionale ar alege ei. Asta nu e nimic si nici raspunsurile pe care le-am auzit ca de ex. fizica, matematica sau cum ca unii ar fi raspuns ca ei nu vor nimic. Dar discutia a ajuns in alta parte. Si anume la scolile din Belgia, unde se investeste cam 15-20% in scoli, fata de Romania, unde abia se investeste vreo 5%. In Belgia elevii fac cam 6 ore pe zi, maxim!!!, nu este permis ca orele sa inceapa mai devreme de 9 sau sa se termine mai tarziu de orele 14-15 si multe alte lucruri.
Dar eu am alta dilema. La ce vrea Ministerul Invatamantului ore optionale cand deja avem cam... 34 ore pe saptamana?!!! Si acelea cu o programa facuta in cea mai mare bataie de joc si foarte stricta. Eu cred ca maxim 40% dintre elevii din Romania raman cu ceva in cap dupa 4 ani de liceu, de exemplu. De ce este necesar sa ne tampeasca cu niste chestii care nu ne sunt de niciun folos. As putea sa punctez aici la materia Informatica pe care multi o apreciem, dar, totusi, la ce ne foloseste noua sa invatam Pascal si C++??? La ce??? Daca exista si persoane interesate, pentru ca stiu ca nu toata lumea detesta Pascalul asa ca mine, sa studieze in particular. Dar nu, Ministerul Invatamantului crede necesar sa invatam aceste lucruri.
Si ca sa inchei acest post zic doar atat: Romania, o tara guvernata de nebuni si incompetenti care nu-si vad decat interesele si care se gandesc doar la cum sa fure mai mult si mai repede.

5 comentarii:

  1. Concluzia e total adevarata. Romania e varza ca guvernare...

    Vreau sa iti zic de informatica ceva. :D La scoala se invata limbajul Pascal ca sa intelegi foarte bine C++ care este un limbaj de programare foarte raspandit. Stiu asta de la varul meu student la cibernetica. :P

    Inca ceva... Chiar daca s-ar pune pe treaba parlamentarii si ar vrea sa introduca un sistem asemanator cu cel din Belgia, nu ar putea sa fie introdus decat treptat. Ar costa foarte mult si necesita munca. Insa Romania nu produce nimic, doar importa, asa ca nu are bani de asa ceva. Iar de munca ce sa mai fie vorba :))

    Pana la urma, in Romania nu poti sa faci nimic bun pentru ca te impiedici de un cerc vicios ce implica mentalitatea lenesa si furacioasa si starea proasta a tarii.

    RăspundețiȘtergere
  2. aceste optionale mereu ma plictiseau..ori nu prea le faceam in liceu..

    optionalul ar trebui sa se faca in felul urmator...la inceputul anului sa vina cu o lista si fiecare sa isi aleaga ce vrea..
    have a nice day!

    RăspundețiȘtergere
  3. @seby sunt intru totul de acord cu tine la chestia cu guvernarea. Iar cat despre Pascal, sa-l faca doar cei interesati(care cu siguranta ca sunt foarte putini)... parerea mea pentru ca mie nu-mi place.
    Cat despre romani... daca vom ajunge vreodata la nivelul belgienilor ar fi o chestie interesanta. Eu promit sa ridic o statuie in cinstea guvernului tarii noastre... daca mai traiesc pana atunci. :))

    @adrian si cu tine sunt de acord. Dar cum am zis, nu cred ca vom vedea idei prea stralucite curand.
    Have a nice day too!

    RăspundețiȘtergere
  4. orele obtionale mi se par cea mai mare prostie facuta vreodata...anul acesta am ora de romana obtional care este cea mai idioata ora de pe planeta, ne da sa facem compuneri super idioate si te pun sa citesti tot felul de tampeni care ori nu ai auzit never de ele ori le-ai citit...

    acum cativa ani aveam si ora de mate obtional ...WTF?... era o ora pierduta deja

    nimeni nu poate sa defineasca cuvantul scoala.....uni vor spune ca este o institutie in care copii invata

    Nu! nu este asa...scoala s-a schimbat foarte mult

    RăspundețiȘtergere
  5. @eRRmy ai dreptate cu scoala... nu are nicio legatura cu invatatul. Cred ca cea mai buna definitie este aia cu locul in care copiii se tampesc. Iar romana, macar atat imi place si mie din orar. Desi as exclude toate caracterizarile si comentariile despre care ziceai si tu. Si cateva carti care mi se par absurde.
    Iar ora de mate?! La ce naiba o mai includ?! La ce ne ajuta trigonometria? Pe mine cel putin nu ma ajuta cu absolut nimic. Cel putin nu in ce vreau sa urmez.

    RăspundețiȘtergere